søndag 5. februar 2017

Thailand - del 1

Etter Hongkong dro vi videre til Thailand.
Det er bare 11 år siden jeg besøkte Thailand for første gang, men jeg har vært der 8 ganger på disse 11 årene. Jeg har dog mange flere inn og utreiser fra Thailand siden vi ofte bruker det som hub i asia.

Vel.. Thailand er jo kjent som smilets land. Og sånn var det før. Nå virker det derimot som om de er møkklei turister og det er verken smil eller noe annet. Vaskepersonalet på hotellene har i alle år vært super hyggelig og hjelpsom, smilende osv. Men denne gangen! Hjelpes så sur de var! Det var ikke antydning til smil eller at de hilste. Samme gjaldt de som jobbet på frokosten.

Nei Thailand er definitivt ikke sånn det var tidligere.
Nå vet jeg ikke om vi rett og slett bare havnet i et område der alle var sitronsure eller om dette er blitt vanlig. Dessuten var de jo blitt helt elendig i engelsk, men russisk, det kunne de!

Slenger med noen bilder fra hotellet:




Vi booket oss rom meg eget basseng. Er vanskelig å finne denne type rom med litt størrelse på bassengete uten at det koster en formue. Vi betalte ca 650,- pr natt.

Det første rommet vi fikk var der null sol. Så etter to dager spurte vi om det var mulig å få bytte rom til en med mer sol. De hadde jo selvsagt ikke noe rom med perfekt sol, så det rommet vi fikk kom solen i hagen ca klokka 10, helt ytterst ved gjerdet. Så kom solen på verandaen (der solsengene var) ca klokka 14 og forsvant ca 16. Så det var litt kjedelig. Spesielt for meg som var våken fra 06. Men pyttpytt.

Stranda var uaktuell å bruke, men det skal jeg fortelle mer om en annen dag.


Ingen kommentarer: