onsdag 29. mars 2017

Radikalisering

De siste årene har det vært snakket mye om radikalisering og da ofte i forbindelse med religion.
Det snakkes om hvorfor man blir radikalisert, hvor går det galt med disse stakkarene som plutselig blir ekstremister og reiser avgårde til fremmede land for å drepe i Allahs navn.

Den siste tiden har jeg fulgt mye med på bompengesaken her i byen, og jeg har fått kjenne på det jeg tror er en del av mekanismene som ligger bak radikalisering. Jeg har fått kjenne på en politiker forakt som vokser seg større og større for hver uke som går. Jeg har lyst å rope høyt og spørre hva i huleste er det de driver på med. Jeg kjenner at jeg er både sint og frustrert over det de driver på med.

Nå er ikke vi de som rammes mest av bompengene. Min kjære vil ikke trenge å passere bomring til jobb. Vi har ingen barn som skal kjøres hit og dit på ettermiddagene. Men likevel engasjerer denne saken meg.
Fordi jeg VET at dette kunne vært løst på en mye bedre måte enn med bompenger.
Denne overbevisningen står sterkt hos meg, og du kan forsøke å komme med dine argumenter for bompenger, men jeg vil sannsyligvis ikke høre på deg.

Jeg føler meg på en måte litt politisk radikalisert, fra høyre til enda lengre høyre... og jeg har på en måte skjønt hvordan folk kan bli hellig overbevist om noe enten det er Allahs fortreffelse, Eumedlemskap, eiendomsskatt eller som i mitt tilfelle bompengesaken...

Ingen kommentarer: